Ha ordre- eller fakturanummer klart, da dette skal fylles inn for å få godkjent retur.
Vi ønsker å informere om og presisere rundt vår praksis ved retur av varer. Dette igjen for å kunne forsikre dere om at deres retur og påfølgende kreditering blir hensiktsmessig og effektiv behandlet, samt at forholdene rundt smitte blir forskriftsmessig ivaretatt. For å dekke våre kostnader forbundet med retur, godskrives kunden 75% av varenes salgspris.
Med utgangspunkt i fare for mulig kryss-smitte (vanskelig desinfiseringsmuligheter) og verdiforringelse tas normalt følgende varer ikke i retur:
- Varer som faller inn under mindre forbruksmateriell (eks. bolter, sjakler, splinter, mutre)
- Taukveiler
- Ikke komplett, skadet, ikke salgbar, bestillingsvarer, varer produsert etter spesifikasjon eller ikke desinfiserte varer.
- Varer utlevert for mer enn 30 dager siden.
Prosessen for retur av varer:
- Retur avklares med ansvarlig rådgiver.
- Returvarer registreres i skjema på vår hjemmeside. Ordre- eller fakturanummer må fylles ut. Ved delvis retur skal varenummer navn og antall påføres returskjemaet.
- Kunden mottar bekreftelse på sin registrering.
- ScaleAQ registrerer returvarene ihht returpolicy.
- Kunde mottar bekreftelse på godkjent retur, som skal legges ved returen.
- Dersom varer ikke er tilstrekkelig desinfisert eller rengjort ihht avtale, vil varene bli sendt i retur til kunde. Om mulig, vil varene bli rengjort og desinfisert mot et gebyr i tillegg til servicekostnad.
- Lager/logistikk kontrollerer mottatte varer mot returordre.
- Når varer er kontrollert og godkjent utstedes kreditnota.