Vi søker Purchaser til vår Supply Chain avdeling.

Frist: Fortløpende

Varighet: Fast
Tiltredelse: Etter avtale
Sektor: Privat
Sted: Haugesund
Stillingsfunksjon: Purchaser

ScaleAQ er en ledende global teknologileverandør som leverer og produserer komplette anlegg til oppdrettskunder i mer enn 40 land. Selskapet har ca. 850 ansatte og kontorer i Norge, Skottland, Polen, Island, Chile, Canada, Tasmania og Vietnam.

Med økt fokus på bærekraft, biologi, produktutvikling og digitalisering sikrer ScaleAQ at utvikling av teknologi skjer på biologien og miljøet sine premisser. Det gjør vi ved å produsere og levere teknologi, infrastruktur og tjenester på en bærekraftig og innovativ måte.

Spennende stilling hos en verdensledende utstyrsleverandør med store vekstambisjoner

Supply Chain er ansvarlig for selskapets innkjøp og logistikkfunksjonen, og har per i dag 10 ansatte. Stillingen rapporterer til Head for supply chain & operations planning.

Med en kompleks verdikjede og ulike behov fra forskjellige avdelinger er det viktig at du er systematisk og løsningsorientert. Din evne til å løse oppgavene har stor betydning for vår leveranseevne til våre kunder, som er de største oppdrettsselskapene i verden.

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge og gjennomføre innkjøp start til slutt
  • Behovsplanlegging
  • Samhandling med leverandører, produksjon, salg og prosjekt
  • Trygge forsyningen ved å iverksette tiltak som forebygger mangelsituasjoner
  • Samarbeid med logistikk
  • Prosjektarbeid ved behov
  • Utarbeide forespørsler og evaluering av bud
  • Delta i forhandling av kontrakter med foretrukket leverandør
  • Forberede og utstede innkjøpsordrer, endringer og variasjonsordrer
  • Organisere forsendelser, overvåke forsyningskjedeoperasjoner og logistikkoppgaver

Ønskede kvalifikasjoner

  • Teknisk og/eller økonomisk utdanning (relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning)
  • Erfaring fra kontraktsforhandlinger
  • Gode engelsk- og norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Strukturert med evne til å prioritere i et hektisk arbeidsmiljø
  • Gode IT-kunnskaper og ERP-erfaring
  • Vi ønsker at du har god teknisk forståelse
  • God evne til samhandling og kommunikasjon internt og eksternt

Kvalifikasjoner:

  • Teknisk og/eller økonomisk utdanning (relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning)
  • Erfaring fra kontraktsforhandlinger
  • Gode engelsk- og norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Strukturert med evne til å prioritere i et hektisk arbeidsmiljø
  • Gode IT-kunnskaper og ERP-erfaring
  • Vi ønsker at du har god teknisk forståelse
  • God evne til samhandling og kommunikasjon internt og eksternt

Personlige egenskaper

  • Mål og resultatorientert, fokus på muligheter og løsninger
  • Analytisk
  • Strukturert og nøyaktig
  • Liker å samarbeide, kommuniserer tydelig med leverandører og interne avdelinger
  • Trives med høyt tempo og en utfordrende hverdag

 

Vi tilbyr en spennende stilling hos en verdensledende utstyrsleverandør med store vekstambisjoner.  Du får jobbe sammen med havbruksnæringens kanskje mest fremoverlente Supply Chain avdeling, med både små og store leveranseprosjekter. Våre prosjekter kan inneholde alt fra software, infrastruktur, kamera, sensorikk, merd, not, fortøyning, fôringsanlegg, fôrflåter og båter; enkeltvis eller som Turn Key leveranser. Arbeidssted vil være ved selskapets kontor i Haugesund.

Stillingen rapportere til til Head for supply chain & operations planning.  Vi tilbyr gode og konkurransedyktige betingelser.

For mer informasjon om stillingen, kontakt:
Patric Witting, Head of Supply Chain & planning | tlf. 922 46 567

Meny