Produkt Support Spesialist

Frist: 31.07.2024

Varighet: Fast
Tiltredelse: Etter avtale
Sektor: Privat
Sted: Haugesund
Stillingsfunksjon: Produkt Support Spesialist

ScaleAQ er en fremstående global leverandør av utstyr og helhetlige løsninger for havbruksindustrien, betjener kunder i over 40 land og har et dedikert team på mer enn 900 ansatte. Med nesten fire tiår med bransjeerfaring har selskapet etablert tilstedeværelse i flere internasjonale regioner, inkludert Norge, Skottland, Island, Chile, Canada, Tasmania og Vietnam.

ScaleAQ sin mangfoldige produktportefølje omfatter alle aspekter av både landbasert og sjøbasert havbruk. Vårt sterke fokus på kontinuerlig produktutvikling, marine ingeniørtjenester og digitalisering har bidratt til å styrke vår posisjon som den foretrukne partneren for havbruksnæringen på verdensbasis.

Er du vår nye Produkt Support Spesialist?

Om ScaleAQ Mechatronic

Mechatronic avdelingen er i forkant av innovasjon og jobber kontinuerlig med nyskapende produkter og prosjekter. Vårt dedikerte team er spredt over flere steder, inkludert Bergen og Haugesund i Norge, samt en betydelig tilstedeværelse i Vietnam. Vi er stolte av å stå bak de avanserte og innovative produktene i selskapet vårt. Vårt produktutvalg omfatter undervannskameraer, miljøsensorer, undervannsbelysning, presis teknologi for oppdrett av fisk, IoT løsninger, automasjon, elektro og fibernettinfrastruktur.

Vårt team er kontinuerlig engasjert i spennende og banebrytende prosjekter, samtidig som vi planlegger flere i fremtiden. For å kunne realisere disse ambisiøse målene, trenger vi økt kapasitet.

Rollebeskrivelse: Produkt support spesialist

En produkt support spesialist spiller en avgjørende rolle i teamet ved å støtte både teamet og produktene gjennom alle faser av utvikling og bruk av kunder. Denne rollen vil håndtere tekniske forespørsler fra sluttbrukere og internservice på mer avanserte feil, hvor det er behov for å være et bindeledd mellom vår Support avdeling og tekniske spesialister i Mechatronic. Oppgaver vil kunne være feilsøking og feilretting, og loggføre detaljer for senere oppdateringsrapporter. Stillingen vil også bistå i prototype utvikling, sammenstilling og testing.

Hovedansvarsområder:

1. Teknisk Support: 

  • Håndtere tekniske forespørsler fra sluttbrukere og internservice.
  • Feilsøking og feilretting, samt loggføre detaljer for senere oppdateringsrapporter.
  • Utvikle løsninger selv eller være bindeledd til andre medlemmer av teamet.
  • Ha kundekontakten – gi brukerne oppdateringer om fremdriften.

2. Produktforbedringer:

  • Registrere og vurdere forslag til produktforbedringer (og avvik) fra kunder og samarbeidspartnere i vårt kvalitetssystem, samt fra eget arbeid under feilsøking av våre produkter

3. Testanlegg og Testoppsett:

  • Være ansvarlig for vårt testanlegg i Aksdal og testoppsett for teamet.
  • Sette opp tester, vedlikeholde testområder, og være ansvarlig for driften på plassen.

4. Dokumentasjon:

  • Utarbeide detaljerte rapporter og brukermanualer som reflekterer våre produkter og prosessers høye standarder.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad i datateknikk, informatikk, ingeniørfag, eller relaterte felt.
  • Gode kunnskaper i elektronikk og god mekanisk forståelse.
  • Evne til rask prototyping, utvikling av prototyper, samt bygging og testing av prototyper
  • Fordel med kunnskaper rundt firmware og programvare.
  • Erfaring med feilsøking og teknisk support.
  • Gode kommunikasjonsevner og evne til å samarbeide med forskjellige teammedlemmer.
  • Erfaring med oppsett og vedlikehold av testmiljøer.
  • God evne til å utarbeide teknisk dokumentasjon og brukermanualer.
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.

Produkt support spesialist vil være en nøkkelperson i å sikre at våre produkter møter høye standarder og at våre kunder får den beste mulige opplevelsen. Denne rollen krever en kombinert ferdighet i teknisk ekspertise og evnen til å håndtere kundeservice og internservice på en effektiv og profesjonell måte.

Hva kan vi tilby:

  • Et ungt, uformelt og kreativt arbeidsmiljø.
  • Moderne arbeidslokaler og verktøy.
  • Frihet til å velge løsninger og teknologi.
  • Fleksibel arbeidstid og arbeidssted.
  • Konkurransedyktig lønn, forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Muligheter for personlig og faglig utvikling.

For mer informasjon om stillingen, kontakt:

Assel Ryspayeva, Team leader – Mechatronic  | tlf. 461 20 674 |Mail: assel.ryspayeva@scaleaq.com