Ønsker du å jobbe med support av software som styrer hardware?

Frist: Fortløpende

Varighet: Fast
Tiltredelse: Etter avtale
Sektor: Privat
Sted: Bergen/ Florø
Stillingsfunksjon: Product Support Spesialist

Om ScaleAQ Digital

ScaleAQ leverer velprøvde og markedsledende programvare og digitale produkter som dekker hele verdikjeden og produktene våre sørger for at den biologiske produksjonen skjer i tråd med bransjens krav til kontroll, fiskehelse, overvåking, planlegging og dataflyt.

De beste programvare løsningene kan bare lages med en omfattende erfaring og kunnskap om oppdrett. I ScaleAQ er vi både oppdrettere og IT-ingeniører, og arbeider tett med våre brukere hver dag for å bygge den mest effektive programvaren tilgjengelig på markedet.

Våre løsninger har i mange år vist seg å være fleksible slik at de passer til både små og store fiskeoppdrettere. Vi tilbyr en unik portefølje med tett integrerte applikasjoner som støtter hele produksjonssyklusen. Fôring og miljødata fra våre fôring-, kamera- og sensorsystemer, kombinert med biologiske registreringer og fiskehelse i vår Mercatus portefølje, gir våre kunder biologisk oversikt fra rogn til slakting, fiskehelse, optimalisert produksjonsplanlegging fremover i tid og full kontroll på økonomiske parameter. Dette gjør Mercatus til et enestående verktøy både for operativ kontroll og til større strategiske beslutninger.

Flere av våre kunder ser nå nytten av å ha seneste versjon av Feedstation styringssoftware som tilgjengeliggjør foringsdata for analyse samtidig som den lar seg autonomt kontrolleres av data fra våre kameraer. Vår Vision software som styrer kameraene gjør mange oppgaver der en av disse er å detektere formengde slik at denne kan finjusteres. Nye muligheter legges stadig til en en programvare som er i en god utvikling. Kombinert med vår Smartspreader som kan justere hvor i merden foret lander har ScaleAQ en velutprøvd markedsledende løsning.

Barge Control lar kundene har full kontroll over flåten med de forskjellige systemene om bord fra ballast system, dørstatus og kameraovervåking.

Knowledger softwaren gir oppdretteren oversikt over all data på tvers av systemer som påvirker produksjon av fisk. Her kan en få varsel av for eksempel en merd i en lokasjon som en får dårlig utnyttelse av og finne ut hvorfor.

Vi ønsker nå å øke vår kapasitet innen support på våre digitale løsninger. ScaleAQ tilbyr en unik portefølje med tett integrerte applikasjoner som støtter alle produksjonsrelaterte operasjoner hos fiskeoppdrettere.

Er du flink med integrasjoner og ønsker å jobbe med support av software som styrer hardware?

ScaleAQ Digital’s support er hovedsakelig lokalisert i Bergen og Florø, men vi har også en avdeling i Chile. Våre kunder er fordelt over hele verden.

Som Product Support Spesialist i ScaleAQ vil du delta i vårt globale produkt Support team og bidra til å støtte våre kunder og forbedre verdensledende systemer innenfor akvakulturbransjen. I ScaleAQ Digital jobber vi systematisk i vår service management løsning som er tett integrert inn mot utviklingsmiljøet.

Om rollen

Hovedoppgave vil være å gi våre kunder god support innenfor våre software løsninger. Du vil ha et fokus på software som er knyttet opp mot hardware, men vil ha en gjennomgående god forståelse av hele den digitale porteføljen og kunne hjelpe på alle kundehenvendelser. Du vil være et bindeledd mellom våre service teknikkere som er ute og konfigurerer utstyr og produkteierene av de forskjellige software løsningene.

Support er hos oss vidt definert og består av kundeoppfølging, saksbehandling, feilsøking, samt formidle ønsker om produktforbedringer. Du har en sentral rolle i å medvirke til at våre kunder er fornøyd.

Du vil også være involvert i opplæring og rådgivning innen funksjonalitet og støtte i forbindelse med oppgraderinger av kundens programvare og indentifisering av nye salgsmuligheter.  Du vil også samarbeide tett med våre selgere for å støtte aktive innsalg, men også bringe tilbake ønsker om nye produkter og moduler.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Gode IT kunnskaper og nettverksforståelse
  • Erfaring med kundesupport/ Kundeoppfølging og fremoverlent/pro-aktiv
  • Gjerne erfaring fra support av ERP systemer
  • Linux/Ubuntu og grunnleggende kommandoer og/eller feilsøking
  • Generell forståelse av cloud software og IoT/data
  • Liker å teste ut siste Linux distro og styre smarte løsninger i hjemmet
  • Gjerne god kjennskap til bransjen, men stå på vilje er viktigst
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Hvem vi ser etter

Vi søker en person som brenner for å skape den gode kundeopplevelsen. Helst har du erfaringer med software integrering og styring av hardware relatert til produksjon.

  • Faglig kompetanse – Du ønsker å være en ressursperson innen ditt fagområde og deler gjerne med dine kolleger og kunder
  • Du er proaktiv og selvdreven, men trives i et miljø der kompetansedeling og samarbeid står sterkt.
  • Strukturert og analytisk – du evner å sette deg inn i ganske komplekse problemer og identifisere rot årsaker
  • Du evner å bygge gode relasjoner med våre kunder og har gode kommunikasjonsevner. Du kan lede kundemøter.
  • Du er vant til å lage god dokumentasjon og tekniske tegninger

Vi verdsetter personlige ambisjoner og for den rette kandidaten vil det være gode muligheter for en videre karriere i selskapet.

Hva kan vi tilby

  • Uformelt og kreativt arbeidsmiljø
  • God opplæring og onboarding
  • Fleksibel arbeidstid og arbeidssted
  • Konkurransedyktige lønns-, forsikrings- og pensjonsordninger
  • Mulighet for personlig utvikling

For mer informasjon om stillingen, kontakt:
Arne Hagesæther, Support & Professional Services Team Leader | arne.hagesather@scaleaq.com, Tlf. 930 13 791

Meny